Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://thuvien.ued.udn.vn/handle/TVDHSPDN_123456789/59211
Nhan đề: | The current situation of school bullying among secondary school students in Da Nang city, Vietnam. |
Tác giả: | Nguyễn, Thị Hằng Phương Lê, Mỹ Dung Nguyễn, Thị Trâm Anh Lê, Thị Phương Loan |
Từ khoá: | School bullying Secondary school students |
Năm xuất bản: | 2021 |
Nhà xuất bản: | Journal of Advanced Pharmacy Education and Research |
Tóm tắt: | Bullying in schools is often regarded as one of the most serious problems facing educational systems around the world, particularly in developing countries. The term "school bullying" refers to a variety of abusive behaviors that take place inside the context of an educational institution, as well as hostile behaviors that take place among school-age children. These abusive behaviors present themselves in a variety of violent acts at various degrees, ranging from verbal to nonverbal, from simple to hostile, aggressive, and destructive actions, all of which have the potential to cause harm to others. The findings of this study, which was conducted on a sample of 978 secondary school students from across the city of Da Nang, Vietnam, were used to assess the causes of and preventative methods for school bullying. Approximately 19.1 percent of children report experiencing school violence 2-4 times per year; 27.5 percent report experiencing more than five times per year, and 6.4 percent report experiencing more than ten times per year. |
Mô tả: | Bài báo thuộc danh mục Scopus. Journal of Advanced Pharmacy Education and Research, 11(4), 74-79 |
Định danh: | https://doi.org/10.51847/CSxY3LrBuj http://thuvien.ued.udn.vn/handle/TVDHSPDN_123456789/59211 |
Bộ sưu tập: | Bài báo của giảng viên |
Các tập tin trong tài liệu này:
Đăng nhập để xem toàn văn
Nếu sau khi đăng nhập mà hệ thống chưa hiển thị, vui lòng nhấn F5 để cập nhật.
Nếu sau khi đăng nhập mà hệ thống chưa hiển thị, vui lòng nhấn F5 để cập nhật.
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.